VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

måndag 12 augusti 2013

Lappar är kul

Som ni märker är jag inne i en period då jag syr mycket med lappar.Jag har fått så mycket härliga gardintyger och det är så fantastiskt roligt att sätta ihop färger och mönster och se hur
resultatet blir.
Nu när jag sytt trditionellt med fyrkantiga lappar ett tag, har jag börjat våga mej på att variera mej lite.
Så här gjorde jag:
Jag skar till bitar i olika storlekar, sen pusslade jag ihop dem till den storlek på kassen jag ville ha.
Perfekt då man kanske får små stuvbitar över, som man inte vet vad man skall använda till.




Därefter klippte jag formen på kassen.




 Sen klippte jag till en lika stor bit till fodret av ett enfärgat bomullstyg.




Sydde sen ihop fodret och kassen var för sig. Lämnade en liten öppning i fodrets ena sida, så att jag kunde vända kassen ut och in.




Så stoppade jag fodret i kassen och lade tyget räta mot räta och sydde ihop.




Av samma tyg som fodret sydde jag handtag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar