VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

lördag 14 juli 2012

Sommartips 2

ORDNA EN SYHÖRNA.
Den behöver inte ha stort utrymme. Att ha en särskild plats där du kan ha din symaskin framme underlättar väldigt mycket. Har du bara en liten stund över är det ju mycket lättare att sy några sömmar och sen fortsätta när du får tid nästa gång.

Det fina underlägget har min vän Petra sytt till mej. Helt fantastiskt!

FÖRVARA MATERIALET I GLASBURKAR. Du ser vad du har och det ser också väldigt inbjudande ut. Bra för inspirationen.
Här har jag virkade mormorsrutor och virkade blommor...

Olika spetsar samsas i denna vackra burk som jag ärvt av min faster....

Knappar kan man använda till mycket...


Tygerna förvarar jag dels i en stor tunna, typ tvättkorg och i olika mindre lådor.

Här är restbitar av jeans samlade i en fin korg...


Färdiga nyckelringar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar