VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

söndag 10 juni 2012

Gamla handdukar

Jag har en hel del väldigt fina kökshandukar. Arvegods från mamma och mina fastrar. Använder en del av dem...men långt ifrån alla. De har ofta fina handbroderier.
Kom på att man kanske kan sy något av dem. Än så länge har det bara blivit påsar.
Jag fodrade dem med vitt bomullstyg från utslitna lakan, som oftast bara är slitna på mitten.
Får se om jag får fler idéer framöver.

Koppen fyndade jag på Kupan, Röda Korsets seconhandaffär igår. Två för 30 kr.

Istället för ytterkruka

1 kommentar:

  1. Vilken superduperfin kopp. Bokar in kaffe med i växthuset med den koppen. Vilken fin idé med tygkrukor. Jag har tänkt sy kuddar av gamla handdukar , till stugan. Ha det gott. Stor kram Petra

    SvaraRadera