VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

onsdag 19 december 2012

Presentpåsar i papper

Häromdagen såg jag tips på hur man enkelt kan tillverka presentpåsar i papp. Jag har försökt innan men inte lyckats. Nu gick det bättre.... Passande nu till jul.
Jag gjorde så här: Tog ett 1 1/2-liters urdiskat  mjölkpaket och en bit tapet. Gjorde som när jag slår in ett paket, men lät det vara öppet upptill. Tejpade i "botten" och på sidan. Tog ur kartongen och kvar fanns tapeten, som nu blivit en påse. Tryckte till lite så de fyra hörnen på påsen blev mer markerade. Tejpade på insidan dit handtag av rött papper.





Prövade att göra en i tidningspapper också. Använde omslaget på tidningen, som var lite tjockare än sidorna inne i den. Det gick också bra.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar