VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

onsdag 20 mars 2013

Datorväska

Häromdagen fick jag beställning på en datorväska. Det har jag aldrig sytt någon förut och jag tycker det är roligt med utmaningar, så jag satte igång direkt. Funderade på vilket tyg jag skulle välja och det blev jeanstyg. Det är lite kraftigare och mer tåligt än ett vanligt bomullstyg. Dessutom är jag väldigt förtjust i jeanstyg som ni kanske märkt.
Det behövdes någon form av vaddering och jag hade ett barntäcke som inte används mer. Det klippte jag till i samma storlek som väskan. Utanpå det sydde jag dit ett bomullstyg som passade till jeanstyget. Av två jeansben klippte jag till själva väskan och lite extra till ett "lock" att stänga med.
 


Sen sydde jag ihop innerväskan och ytterväskan var för sig och sist sydde jag ihop dem.... På locket sydde jag dit kardborreband. Det tog några timmar och några nålar "sydde jag av" av, men till sist blev det klart och både den nye ägaren och jag är nöjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar