VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

fredag 19 april 2013

Presentpåsar

Häromdagen fick jag två stora kassar tyg av min granne. Hon hade bytt klädsel på sin soffa och undrade om jag kunde göra något av den gamla. Fantastiskt tyg, som var lite blekt på sina ställen, men ändå mycket användbart. Rena guldgruvan för mej. Inspirationen infann sig, så jag satte igång att sy.
Det blev lite presentpåsar. Jag hade små stuvbitar som jag sydde på "sofftyget" med täta sigsagstygn först. Sedan sydde jag ihop kanterna och botten. Tvärs över hörnen i underkanten sydde jag en söm, för att få botten.
Hoppas detta kan inspirera er att ta tillvara, istället för att slänga.


Dessa påsar fodrade jag med vitt tyg.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar