VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

tisdag 21 maj 2013

Sadelvärmare



Jag sydde sadelvärmare i vintras, men blev sugen på att sy ett lite mer somrigt. Kanska inte för värmens skull, men som en piffig detalj på cykeln... Jag använde mej av ett kraftigt bomullstyg, jeanstyg, plastembellage och resårband.
Gör så här:
Rita av en gammal sadelvärmare eller cykelsadeln på kartong och klipp ut.


Lägg mallen på tyget och klipp med en centimeters sömsmån. Gör likadant med plasten, men klipp lite större, så kan du klippa rent då du sytt ihop bitarna. Mycket lättare...




Sy ihop bitarna med sig-sag, och klipp rent.



Klipp en 10 centimeter bred remsa av jeanstyget. Sy med sig-sag runt om och sy en kanal för resåren längs ena långsidan. Lägg tyget räta mot räta och sy ihop. Börja mitt bak. Sist syr du ihop sömmen mitt bak. Trä i resåren. Klart. Inte alls så svårt som det kan verka.

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar