VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

måndag 22 juli 2013

Somrig väska

Fick ett par gamla vita shorts av min svärmor. Det blev en somrig väska av dem. Så här gjorde jag:
Började med att klippa till väskan. Klippte bort gylfen och använde bara ena halvan av överdelen. Sydde igen fickan som satt på sidan och klippte bort den på insidan.
Klippte till ett foder lika stort som väskan. Strök ner kanten i samma bredd som linningen och sydde fast fodret upptill på väskan nedanför linningen. Sydde ihop väskan och fodret och lämnade en liten öppning i botten på fodret för att kunna vända väskan ut och in. Så sydde jag tvärs över hörnen i både botten av väskan och fodret. Vände väskan ut och in och sydde ihop öppningen på fodret.
Av benen sydde jag axelremmen. Dekorerade väskan med några mormorsrutor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar