VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

torsdag 19 september 2013

Tygsvampar

Så här i svamptider passar det väl bra att sy svampar. Jag blev sugen på det och testade. Hade några små tygbitar liggande som passade bra. Hattarna gjorde jag på samma sätt som när jag syr nåldynor. Se inlägget: Nåldynor.
Foten ritade jag upp på ett papper, klippte ut den och la den på tyget och klippte till två likadana bitar. Sydde ihop dem och och stoppade i vadd. Sydde dit foten på hatten. Det var lite pilligt och blev inte så snyggt. Därför fick de "strumpor", i form av sidenband som jag sydde dit för hand. Tyckte de blev läckra. En hel korg är säkert fint att ha som dekoration. Ännu så länge har jag bara fått till två stycken...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar