VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

söndag 5 januari 2014

Sy en blomma

Ett nytt år har börjat och våren ligger framför. Varför inte sy en eller flera blommor? Jag tittade in på bloggen manifattive.blogspot.it och blev SÅ inspirerad.
Ännu ett utmärkt sätt att få användning för de där små tygbitarna som alltid blir över, och som iallafall jag inte har hjärta att slänga.

Gör så här: Klipp till 6 kronblad i olika tyger, och lika många i tyget som skall vara på baksidan .Lägg dem räta mot räta och sy ihop dem. Lämna en öppning längst ner. Vänd dem ut och in och fyll dem med stoppning. Gör likadant med cirkeln som skall var i mitten. Sy ihop kronbladen och sy dit cirkeln.
Jag dekorerade med blommor som jag virkat.
Bara din fantasi sätter gränser för vad du kan använda blommorna till. Jag sydde två presentpåsar i kraftigt möbeltyg som jag dekorerade med blommor.

Klipp till kronbladen......

Sy ihop dem....

Fyll dem med vadd....

Sy ihop dem....

Sy dit cirkeln i mitten....

Jag dekorerade med två virkade blommor och ett sidenband som jag veckade och lade under mittcirkeln innan jag sydde dit den...

Sydde fast blomman på en presentpåse....



Här en blå/grön variant....

Denna blomma fick en pärla  och lite fransar......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar