VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

söndag 18 maj 2014

Mer av spetsgardinen

I mitt förra inlägg visade jag er en presentpåse jag sytt av en spetsgardin. I förmiddags då jag tog en skogspromenad plockade jag en bukett blommor och tänkte att de skulle bli fina i påsen. Så här blev det.





Jag har också sytt nyckelringar av samma spetsgardin. Väldigt enkelt!
Gör så här:
Klipp ut en bit av spetsgardinen och en lika stor bit av ett enfärgat tyg. Jag använde lakansväv. Nåla ihop sidorna och botten och i ena sidan lägger du en liten ögla av ett smalt sidenband. Sy ihop sidorna och botten och sy tvärs över hörnen i botten. Vänd ut och in och lägg i lite stoppning. Vik in kanterna och stoppa i handtagen. Jag använde snöre. Nåla fast handtagen och sy igen öppningen. Jag dekorerade med en pärla.







1 kommentar: