VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

måndag 23 juni 2014

Kort

Här kommer ännu ett pysseltips nu till sommaren, då du kanske inte har tillgång till symaskin.
Jag och min man var på loppisrunda igår och jag fyndade en gammal bok från 1937 för fem kronor.
Hade redan innan funderat på att göra små kort med en gulnad bit av en boksida som bakgrund. Nu testade jag och jag är riktigt nöjd.
Detta behöver du:
En gammal bok
Limpistol till pärlorna
Limstift till pappret och tyget
Små tygbitar
Pärlor
Kartong (jag använder gamla förpackningar)

Jag brukar klippa hjärtan av små restbitar och lägga i en burk. Bra att ha när inspirationen kommer.



Jag klädde också in en kartong med "bokpappret"..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar