VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

fredag 19 september 2014

Mormors-nåldyna

Jag har haft det väldigt hektiskt en tid och inte hunnit med att pyssla som jag brukar. Eftersom jag inte helt kan avhålla mej från skapande har det blivit en och annan mormorsruta om kvällarna då jag sjunkit ner i soffan. Som ni vet gillar jag inte projekt som tar lång tid. Har funderat på vad jag skall ha alla mormorsrutor till. Testade att göra en nåldyna av två stycken. Den blev riktigt söt.
Gör så här:
Virka ihop mormorsrutorna med fastmaskor på rätsidan. Lämna en liten öppning. Sy en liten innerkudde och stoppa den med vadd. Lägg i innerkudden och virka ihop öppningen. Klart.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar