VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

torsdag 5 mars 2015

Ny väska

Jag fortsätter återvinna. Hade en hög med utslitna underkläder jag sparat. Har funderat länge på vad de skulle kunna användas till. Så äntligen kom jag på det. Klippte dem i 1 cm breda remsor, och virkade en mormorsruta. Hade i en bok sett en läcker korgväska som jag ville försöka virka, men det var ganska tungt att virka och dessutom tog "garnet" slut just i de färgerna. Fick tänka om. Av en vän hade jag fått ett väldigt kraftigt möbeltyg. Sydde en väska av det i samma modell som korgen i boken. Klippte ut två fyrkanter och så en bred remsa till botten och sidorna. Sydde fast mormorsrutan på en bit av möbeltyget och klippte ut den med sömsmån. Sen sydde jag fast fickan på en av de fyrkantiga bitarna Sydde ihop det och gjorde ett likadant foder i samma kraftiga tyg. Handtagen sydde jag dit sist. Är väldigt nöjd med resultatet. Fick en kraftig väska, nästan som en korg iallafall .





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar