VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

lördag 10 september 2016

Shoppingkasse

Vet inte om ni tänkt samma tanke som jag då det gäller alla plastkassar man får då man är ute och shoppar? Jag har ofta tänkt, varför har jag inte en tygkasse i handväskan? Då jag handlar mat har jag i stort sett alltid med mej tygkassar att bära hem maten i. Det är en god vana jag lagt mej till med. De kassarna är av kraftigt tyg och tar lite väl stor plats i handväskan.
Nu har jag sytt shoppingkassar av lite tunnare tyg. Lämpliga till lite mindre klädesplagg, smink, varor från apoteket mm. De är lätta att vika ihop och jag sydde dit en ögla och en knapp. Tar inte stor plats och tanken är att de alltid ska finnas med. Kanske kan jag bidra lite lite till att spara på jordens resurser genom att inte ta en plastkasse i varje affär jag handlar i.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar