VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

onsdag 14 mars 2018

Somrig väska med brodyr

Hade små bitar från broderade dukar som jag ville sy något av. Bitarna har jag klippt från slitna och fläckiga gamla dukar. Tycker det är roligt att bevara det fina hantverket och göra något av de bitar som inte är förstörda. Den här gången blev det en liten sommarväska.
Jag sydde först ihop bitarna. Därefter sydde jag fast det stycket på ett lite stadigare tyg för att få stadga i väskan. Hade inte bitar till baksidan så den blev vit. Använde en bit från ett gammalt lakan.
Därefter sydde jag ett foder av lakansväv och satte dit en liten ficka på det. Till handtag använde jag ett brett band som jag hade liggande. Piffade till sist till väskan lite extra med en virkat blomma. Mönster av BautaWitch. Titta på hennes blogg. Där finns massor av läckra virkade alster.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar