VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

lördag 11 augusti 2012

"Skräpkort"

Att göra vackra kort av sådant som egentligen bara är skräp, är en rolig utmaning. Här kommer ännu ett tips om hur man kan använda spillbitar. Till dessa kort behövs det inte mycket tyg, så de allra minsta bitarna kommer till användning. Här har jag använt jeanstyg.
Jag klipper ut hjärtan av tygbiten istället för att slänga den. Hjärtana förvarar jag i en burk och när jag behöver ett kort eller blir inspirerad, tar jag fram dem.


Till detta kort har jag använt kartong från ett emballage och pärla från ett trasigt halsband....

1 kommentar:

  1. Såå läckra kort:)! Tack för att du delar med dig.

    Kramar från Maria

    SvaraRadera