VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

fredag 14 september 2012

Broderad kasse

Broderade dukar som finns i gömmorna eller kanske fyndas på seconhand kan man använda till lite av varje. Man kan ta tillvara vackra spetsar, man kan sy kasssar och väskor av dukarna, man kan också änvända en bit av duken som applikation.


Hade en fin liten broderad duk som jag funderade på att göra något av. Det blev en liten kasse. Fodrade den med bomullstyg och av samma tyg sydde jag också handtagen.
Piffade upp den med en liten knapp som jag virkat "överdrag" till. Detta är en helt vanlig knapp, utan ögla på baksidan.

 
 
Vanlig knapp som jag klätt...

1 kommentar:

  1. Får jag köpa den blå duken till torpet?
    Bara om du inte satt saxen i den...he he....

    Ha det gott.
    Kram Petra

    SvaraRadera