VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

fredag 7 september 2012

Jeansväska

Har fortsatt sticka av mattrasor. Denna gång använde jag mej av en gammal blus. Det blev inte tillräckligt mycket, så jag fortsatte med jeanstyg. Var lite osäker på om det skulle gå att sticka med det. Är ju väldigt tjockt. Jag klippte smalare remsor, ca 1 cm. breda. Riva prövade jag inte, tror det är svårt i jeanstyg.
Det gick att sticka med jeanstyget, men det var ganska trögt. Särskilt vid avmaskningen var det svårt. Kommer nog inte att sticka några större saker av jeanstyg. Använde det jag stickat till lock på en väska. Väskan fodrade jag med tyget från blusen.


 
Knappen är en vanlig knapp med ögla på baksidan som jag klätt med blustyget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar