VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

söndag 23 juni 2013

Förvaringspåsar

Här kommer ett litet tips på hur man kan "återbruka" gamla fina broderade dukar, handdukar och lakan. Till mina jeansväskor använder jag spets, som jag tar från fläckiga gamla dukar eller trasiga lakan. De delar av dukarna som inte fått fläckar sparar jag naturligtvis och nu i veckan kom jag på ett sätt att använda dem på. Jag har sysslat en del med lappteknink den senaste tiden, så de fick bli till lappar. Av lapparna sydde jag förvaringspåsar.
Lapparna är 7x7 cm och jag har använt mej av 18 lappar till varje påse. Fodrade dem gjorde jag med ett blått bomullstyg. Tycker det blev fint och det känns bra att kunna ta till vara hantverk som tagit många timmar att tillverka.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar