VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

onsdag 12 juni 2013

Tygväskor

Jag har fått så mycket fint material att skapa med och vill här skicka ett TACK till alla er som gett mej gamla jeans, stuvbitar och uttjänta gardiner. Rena guldgruvan för mej. STORT TACK!

Det har blivit några väskor som jag vill visa er. Min förhoppning är att ni skall bli inspirerade,
titta efter vad som gömmer sig i skåpen och tillverka något alldeles eget. Det är så kul!

Väska sydd av en gardin, med foder från ett par linnebyxor...
Dekorerad med en spets....

Kasse sydd av gardintyg.....

 
Har fortsatt att sy med lappar. Det är väldigt roligt. Lapparna till den här väskan kommer från en stuvbit fyndad på loppis, två olika gardiner och ett par jeans. Jag fodrade den med det randiga gardintyget och sydde dit en "kläpp" att stänga med. Använde kardborreband och en knapp som dekoration.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar