VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

tisdag 20 augusti 2013

Påsgömma




Här kommer ett sytips. Sy dej en påsgömma. Det är väldigt enkelt och så användbart.
Istället för att lägga påsarna du får då du handlar i en låda eller ett skåp, lägg dem i din påsgömma. Både snyggt och praktiskt. En god vän beställde häromdagen en påsgömma av mej, och det blev den första jag sydde.
Gör så här:
Klipp ut tyget i den storlek du vill ha det. Mina "gömmor" är 42 cm långa.
Sy kanaler för resårbandet både upp- och nertill. Jag sydde två sömmar där uppe, så det blev en liten volang längst upp.
Sy ihop påsen. Sätt i resårband och sy på en liten hängare. Klart.


Stoppa i påsarna där uppe.....
.......och ta ut dem där nere.

Denna sydde jag av en gammal handduk.....

Till den här använde jag mej av en gardintygbit och ett vitt tyg på baksidan...

Denna är sydd av gardintyg.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar