VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

söndag 20 oktober 2013

Grytlappar

Vill passa på att önska er ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!! Skickar med ett litet pysseltips:

Att sy grytlappar i lappteknik är roligt. Jag använde jeanstyg, ett kraftigt bomullstyg och ett tyg som varit soffklädsel. Bitarna är 8,5 cm x 8,5 cm. Började med att skära till bitarna. Sydde ihop dem och klippte till ett bakstycke av jeanstyg. Tog en söm från ett par gamla jeans och använde som hängare. Den lade jag i ena hörnet mellan "lappbiten" och bakstycket. Sydde ihop och lämnade en liten öppning. Vände ut och in.
Klippte sen till tre lika stora bitar som grytlappen, av en gammal frotté-handduk. Dem lade jag inuti grytlappen och sydde ihop den lilla öppningen. Klart.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar