VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

torsdag 24 oktober 2013

Väska av dukar

Av fyra små blekta dukar, som egentligen skulle slängas, sydde jag en väska.

Så här gjorde jag:
Jag tog två av dukarna och sydde ihop dem. Använde avigsidan till utsida, för den var inte blekt. Dekorerade med en orange spets som jag hade liggande. Passade perfekt!
Fodrade med ett vitt bomullstyg som varit gardin. Av de resterande två dukarna sydde jag axelremmen. Jag klippte bort kanterna och klippte av dem på mitten. Sen sydde jag ihop de fyra remsorna. Pressade med strykjärnet in en cm. på varje sida. Vek bandet på mitten och pressade det. Bara att nåla och sy ihop. Sydde sist fast axelremmen på väskan.

Tänk vad det kan bli av lite "skräp". Det är väldigt utmanande att fundera ut vad man kan göra av det som kommer i ens väg.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar