VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

fredag 31 oktober 2014

Handledsvärmare

För några veckor sen var jag i min grannes mysiga butik, VINTAGE IN MY HEART och köpte garn. Fyra nystan härligt bomullsgarn. Jag gillade färgerna, men hade då inte en aning om vad jag skulle använda dem till. Så en kväll tog jag fram garnet och började virka mormorsrutor och idén till handledsvärmare kom.
Gör så här: Virka sex mormorsrutor. Virka ihop dem och virka tre varv med stolpar till framkanten. Avsluta med ett varv med en udd. En smygmaska, en stolpe och en smygmaska mellan varannan stolpe. Ta av garnet och fäst.
Virka stolpar igen på bakre delen. Men inte i varje maska, för då blir den för vid. Prova dej fram tills du tycker det blir lagom. Virka åtta varv med stolpar. Klart!
Jag använde garnet Victoria från M&K och virknål 3 ½. Lycka till!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar