VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

söndag 2 november 2014

Julstrumpor av jeans

Jag fortsätter på jultemat. Nu har jag sytt julstrumpor av två gamla jeans.
Gör så här:
Klipp ut av fram- eller bakdelen en "strumpa". Klipp ut en likadan i jeanstyg från benet. Jag fick skarva lite för att få det att räcka.Vik ner en kant överst på bakdelen, och sy den. Lägg bitarna räta mot räta och sy ihop.
Ta en söm och använd som hängare.
Dekorera med vad du har. Jag använde spets, små virkade dukar och pepparkaks-applikationer.
Se mitt inlägg "Sy pepparkakor". Där finns beskrivning hur du gör. Lycka till!








2 kommentarer:

  1. De är helt underbara! Hade tänkt göra julstrumpor av linnetyg, men nu har jag ändrat mig :)

    SvaraRadera
  2. TACK Alviti!!! Åh vad roligt att du blev inspirerad. Precis det jag vill med min blogg.

    SvaraRadera