VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

fredag 2 januari 2015

Fler sommarväskor

Jag fortsätter sy sommarväskor fast det är mitt i vintern.
Häromdagen bläddrade jag lite i en Pandurokatalog och fick syn på en läcker väska. Blev sugen på att försöka sy en sådan modell. Hade precis fått två kassar jeans och lite stuvbitar av en god vän. Valde två av tygerna...
Ritade ut ett mönster på papper och klippte till tyget efter det. Var lite svårt att se på bilden hur handtagen satt. Först blev det bara ett handtag, men det blev inte bra. Sprättade upp och sydde dit ett till. Inte helt nöjd men för att vara första försöket så får det duga.






Försökte mej på en till och denna gång gjorde jag lite annorlunda med "handtaget". Sydde bara ett, fast lite längre. Fick göra om flera gånger och inte helt nöjd, men, men.... Som min mamma sa då jag försökte lära mej spela fiol: "Övning ger färdighet", så jag fortsätter testa mej fram.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar