VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

tisdag 6 januari 2015

Fler väskor

Jag fortsätter experimentera med nya väskmodeller. Blev ju inte riktigt nöjd med handtagen/axelremmarna på de förra. Nu testade jag med en rak kant upptill och samma nederdel som de jag visade er i förra inlägget. Gjorde en axelrem i samma tyg som överdelen. Lade den mellan fodret och yttertyget då jag sydde fast fodret. Blev väldigt bra. Var lättare få till axelremmen på denna modell. Jag använde ett linnetyg till överdelen och bomullstyg till nederdelen och fodret. Sydde även dit en ficka på fodret. Piffade slutligen upp den med en knapp och lite spets.







Sen testade jag en rundad variant och gjorde den likadan upptill som den första. Det är så roligt att prova hur det blir. Både spännande och utmanande.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar