VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

fredag 13 februari 2015

Kuddar

I dag har jag sytt två kuddar. Den första sydde jag av vita små tygbitar jag sparat. En del med spets på från gamla lakan.
Gör så här: Klipp ut två kvadrater. Sy ihop dem. Sy nu på en lite större bit och fortsätt så tills du fått kudden i den storlek du vill ha den. Sy dit ett vitt tyg på framside-tyget genom att sicksacka ihop dem. Sy nu ihop framside-tyget med ett tyg som blir baksidan. Lämna en öppning och stoppa i fyllningen. Sy ihop och kudden är klar.

Jag gjorde på samma sätt med den andra kudden, men nu använde jag bitar från gamla broderade dukar. En del av dukarna hade fläckar, en del var väldigt slitna på sina ställen. Roligt att det kunde bli något fint av det som gick att använda.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar