VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

onsdag 22 april 2015

Jeansblomma

Nu är jag inne i en period då jag syr mycket av gamla jeans. Har hittat lite inspiration på nätet, så här kommer en jeansblomma. Jättelätt att göra, ingen symaskin behövs.
Jag använde mina blommor till att dekorera en presentpåse. Kanske kan man fästa den på ett litet hårspänne, eller använda den som brosch?





Gör så här:
Klipp en remsa av jeanstyget, ju bredare remsa desto större blomma. Sy långa stygn längs med hela remsan.


Dra i tråden så att remsan rynkar ihop sig. Fäst ihop den genom att sy ihop den under med några stygn.


Avsluta med att sy dit en pärla i mitten på ovansidan. Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar