VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

lördag 25 april 2015

Jeanskasse

En ny kasse har sett dagens ljus. Inspiration till denna fick jag via nätet...Här kommer små jeansbitar till användning.


Gör så här:



Klipp ut bitarna till ett hus.



Sy fast dem med sig-sagsöm på en liten bit jeanstyg. Fönstren sydde jag dit med raksöm.




Klipp bort överflödigt tyg.



 Lägg ut husen som du vill ha dem på en fyrkantig jeanstygbit.


Sy fast dem med raksöm.


Sy fast den fyrkantiga biten på kassen med sig-sagsöm innan du syr ihop den. Till kassen använde jag ett jeansben.


 Jag fodrade kassen med ett bomullstyg och sydde dit en jeansficka.

1 kommentar:

  1. Absolutely adorable. Thanks for the great tutorial. Can't wait to try to make one!

    SvaraRadera