VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

onsdag 2 mars 2016

Av en jeansjacka

Vad kan man göra av en gammal jeansjacka? Det frågade jag mej.... Så satte jag saxen i den och det blev två kassar och en väska. Tyget var väldigt kraftigt, så ibland var det lite svårt att sy där det var sömmar.

Den här kassen fick blommor från ett tyg som jag hade liggande. Sydde också dit ett prickigt band för att piffa upp den. Till handtagen använde jag linningen som satt nederst på jackan.









En handväska blev det också. Jag dekorerade den med en blomma jag virkat och med en pärla. 



Slutligen en rejäl kasse. Halva kassen har ett annat tyg, samma tyg är foder i kassen. Överst satte jag dit knappraden och knapphålsraden som jag sydde ihop.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar