VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

onsdag 6 juni 2012

Tygkassar

När man skall till affären och handla är det bra att ta med egna kassar. Det är miljövänligt och man sparar också pengar på det.
Att sy egna kassar och sätta sin personliga prägel på dem är inte alls svårt.
Klipp till tyget i den storlek du vill ha din kasse. Sy ihop den och sy tvärs över hörnen för att få en botten. (Se mitt inlägg om jeansväskor.) Klipp till tyg i den längd du vill ha handtagen. Jag brukar göra dem ungefär fem centimeter breda.
Stryk in en centimeter på varje sida och vik ihop handtaget och stryk igen. Nu är det bara att sy längs med handtaget.
Jag använder ofta gamla gardiner som finns att fynda på seconhand. Lite kraftigare tyger blir bäst.

Sommarduken förvandlad till kasse
Jeanstyg fungerar alldeles utmärkt

Kasse av en panelgardin fyndad på loppis

Här har jag använt benen på ett par vita jeans och en stuvbit från loppis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar