VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

onsdag 20 juni 2012

Sommarväskor

Då jag gick igenom tygerna från min mans farmor hittade jag lite sommardukar och gardiner. Blev sugen på att försöka skapa väskor av dem. Har försökt mej på att fodra en väska innan, men tyckte det var krångligt.
Nu kom jag på ett sätt att göra det på och det fungerade. Inte alls svårt och väldigt bra blev det.
Skall försöka dela med mej av hur jag gjorde.

En läcker sommarduk fick bli väska med vitt bomullsfoder....
Detta var också en sommarduk innan....

Klipp till tyget till väskan och gör exakt likadant med tyget som skall bli foder. Lägg tyget och fodret räta mot räta.. Sy ihop väsktyget med fodret längst upp på väskans båda översidor. Sy nu ihop fodret för sig och väsktyget för sig. Spara en liten öppning i fodret så att du kan vända väskan ut och in. Sy snett över hörnen på både fodret och väsktyget. Vänd ut och in och sy igen öppningen.

Här har jag använt en handbroderad duk som hade lite fläckar som inte gick bort...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar