VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

tisdag 30 oktober 2012

Ljuslyktor

 

Nu när hösten är här är det mysigt att tända ljus...Glasburkar får man över rätt som det är. För det mesta blir det "återvinningen" för dem, men man kan också återanvända dem. Till ljuslyktor till exempel. Jag har funderat innan på att göra lyktor av gamla glasburkar, men har tyckt att kanten överst inte är så rolig. Har aldrig kommit på något snyggt sätt att dölja den på.
Häromdagen fick jag en idé som jag testade. Kom på att man kan dölja kanten med ett band.
Det blev riktigt bra. Använde limpistol... Vill här visa er några lyktor.

Här använde jag "jeansrester" som jag limmade fast, limmade även dit spetsen...
Sydde ihop spetsen och även bandet överst...Rosetten limmade jag dit...

Två gamla sillburkar. Använde resårdekorationsband och en röd tråd..Bandet sydde jag ihop och tråden limmade jag dit..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar