VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

måndag 8 oktober 2012

Presentpåse till jul

Nu börjar julen närma sig. Ja, än är det ju ett par månader kvar, men kan tänka mej att i butikerna har julsakerna redan kommit fram.
Hittade ett "juligt" tyg i somras på loppis. Har funderat på vad jag skall kunna ha det till och så häromdagen fick jag en idé. Hade ett par jeansben över och av dem sydde jag två presentpåsar. Loppistyget använde jag till foder.

Perfekt att ta med sig som julgåva med något gott i kanske. Pepparkakor, lussekatter, julgodis.... Här har jag fyllt den med äppelmuffins.





Gör så här: Klipp av jeansbenet till önskad storlek. Klipp till en lika stor bit av fodertyget. Sy ihop jeansbenet nedtill och sy ihop fodret på sidorna och nedtill. Obs! Lämna en ca 5 cm stor öppning mitt på botten, så att du kan vända ut och in på påsen sen. Sy snett tvärs över hörnen nedtill på både benet och innerpåsen, så får du en botten.



Lägg nu foderpåsen inuti jeansbenet, räta mot räta och sy ihop överkanten. Vänd påsen rätt och sy
ihop botten på fodret. Vik ner överkanten och påsen är klar. Väldigt enkelt och blir så fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar