VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

lördag 22 mars 2014

Somrigt förkläde

I lördags var jag återigen på Erikshjälpen och fick syn på ett blommigt tyg som troligen varit en gardin. Det kostade en tia. Vilket fynd!
Bestämde mej för att sy ett förkläde av en del av det. Testade att sy det på samma sätt som jag sydde förklädet i lappteknik. (Se inlägg: Förkläde i lappteknink.)
Det fungerade alldeles utmärkt och är ett väldigt smidigt sätt att sy förkläde på. Speciellt lämpat till lite tunnare tyger.
Så sätt igång och designa ditt eget förkläde. Det är väldigt roligt! LYCKA TILL!





2 kommentarer:

  1. Hej Lena! Är det okej igen att Erikshjälpen delar dina fina tips på vår inspirationssida på hemsidan? Och även kommande inlägg om det skulle vara aktuellt? Vänliga hälsningar Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej igen Hanna!
      Det är jätteroligt att ni vill dela mina inlägg. Det får ni gärna göra med kommande inlägg också. Kul om fler blir inspirerade att besöka Erikshjälpen och ta vara på det som redan finns och skapa nytt. Jag brinner för det och vill gärna sprida det vidare. TACK för uppmuntran! Vänliga hälsningar Lena

      Radera