VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

fredag 7 mars 2014

Sy fjärilar

Det blir allt ljusare ute och jag längtar till våren. För att få lite vårkänsla, sydde jag häromdagen  fjärilar. Jag använde små spillbitar och tänkte visa er steg för steg hur jag gjorde..

Sy ihop små restbitar...
Rita upp en fjäril på ett dubbelvikt papper...

Klipp ut fjärilen....


Rita av fjärilen på tyget och klipp ut den...

Lägg fjärilen på lite vadd---. 

Klipp till vadden...

Klipp bort några millimeter så att vadden blir lite mindre än tygfjärilen...

Välj ett lämpligt tyg till baksidan...

Lägg ett band mellan fram- och bakstycket...

Sy fast fjärilen på bakgrundstyget...

Klipp bort överflödigt tyg....

Klart....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar