VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

torsdag 3 maj 2012

Äntligen igång

Jag har en längre tid varit sugen på att starta en blogg.  Har tittat en del på andras bloggar och blivit väldigt inspirerad. Nu vill jag försöka dela med mej av mitt eget skapande och också ge tips och ideér om vad man kan göra tillsammans med förskolebarn.

Jag är fri i mitt skapande och använder inte mönster eller mallar och avsikten med min blogg är att i första hand inspirera dej som tittar in...Inte att göra precis som jag gjort, utan skapa på ditt eget personliga sätt. Här är barnen härliga förebilder. När jag jobbar med dem har jag en bild av hur det kanske kan bli, men resultatet blir så mycket bättre. De kombinerar färger och former som jag i min vildaste fantasi inte skulle sätta ihop.

Mitt tips är: Våga prova! Eftersom jag använder mest återvinningsmaterial gör det ju inget om det misslyckas, men jag har märkt att för det mesta blir det bra.




Det första jag vill dela med mej av är STICKADE MOBILFODRAL.

Jag fick ärva en stor kartong garner efter min mamma. Garner i olika grovlek och struktur. Massor av olika färger och inte jättemycket av varje sort och färg. Funderade länge på vad det skulle bli av det där garnet. Så började jag sticka mobilfodral. Det går fort och är användbart. Är också väldigt roligt att kunna dela med sig av till släkt och vänner. Här har jag använt mej av resårstickning, en rät, en avig osv. Jag använder två strumpstickor, och syr ihop fodralen med en tunnare tråd.

2 kommentarer:

  1. Hej Lena!

    Kul att du börjat blogga. Då kommer jag att "hänga" i din ateljé va så säker.
    Snart är det helg.
    Kram från oss i Närke

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till din blogg! Jag tycker så mycket om sakerna du gör; dina kort är jättefina! Liksom väskorna. De är verkligen jätteinspirerande!
    Kramar
    /Maria

    SvaraRadera