VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

tisdag 29 maj 2012

Sagofigurer

För ett tag sedan visade jag er figurer jag gjort till sagan, PRINSESSAN PÅ ÄRTEN. Väldigt enkla, gjorda av material jag hade på förskolan.
Nu tänkte jag tipsa om ännu enklare figurer som jag gjorde en dag här hemma. Jag ville berätta SAGAN OM PAPPNKAKAN och behövde en mamma, en morfar och sju ungar för att illustrera berättelsen.
Letade bland "skräpet" jag skulle slänga på sopstationen, tog fram lite tyg, garn och min limpistol och satte igång. Fick ihop mina figurer och de fungerade alldeles utmärkt. Barn är helt fantastiska på att leva sig in i berättelser.
De pannkakan mötte på sin väg illustrerade jag med "riktiga" figurer. En del hade jag, en del fanns på
förskolan och resten köpte jag på seconhand.

 De sju barnen. Använde mej av toarullar, värmeljushållare och plastlock...

Mamma och morfar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar