VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

söndag 13 maj 2012

Hjärtan

Hjärtan kan man göra i olika storlekar och av små restbitar av både tyg och spets.
Kanske ge bort till någon som behöver en liten uppmuntran.

Så här gör jag: Lägg tyget dubbelt och klipp ut ett hjärta i önskad storlek.
Sen har jag gjort på två olika sätt.

1. Lägg ihop "hjärtbitarna" med utsidan utåt. Sy med raksöm ungefär en halv centimeter från kanten.
Lämna en liten öppning. Fyll med stoppning, ganska löst. Sy igen öppningen på maskin.

De här hjärtana är sydda enligt modell 1

2. Lägg ihop bitarna med utsidan inåt. Sy med raksöm en halv centimeter från kantan, lämna en öppning. Klipp små jack runt böjarna på hjärtat in mot sömmen. Då blir det snyggare sen då du fyller hjärtat med stoppning. Vänd så utsidan kommer utåt. Fyll med stoppning, ganska hårt.
Sy igen öppningen för hand.


Hjärtat till vänster är sytt enligt modell 2, det andra enligt modell 1. Till det har jag använt en gammal
farfarströja som min man tröttnat på








2 kommentarer:

  1. Jag gillar den lite ruffa stilen i jeanstyget och farfarströjan blandad med den skira spetsen! Så fina :)!

    SvaraRadera