VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

torsdag 10 maj 2012

Virkade blommor

Att virka blommor som man kan använda till dekoration är roligt och inte särskilt svårt. Det går heller inte åt mycket garn. Perfekt med restgarner. Jag virkar mina i tunt garn, bomullsgarn, lingarn för vävning och även garn till broderier. Tänkte försöka mej på att ge er en beskrivning. Får väl se om jag lyckas.

Lägg upp 8 luftmaskor (lm.) Gör en ring av dem. Virka 2 lm. Sen  8 fastmaskor (fm.) i  ringen.
Avsluta med en smygmaska (sm.) Virka två lm, 2 stolpar (st.) i första fm. och en sm. i samma fastmaska. 2 lm., 2st. och en sm. i nästa fm. Fortsätt så tills  du kommit runt. Blomman är klar.
Här har jag dekorerat en presentpåse med blommor

Att göra kort och sätta blommor på är
också fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar