VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

måndag 21 januari 2013

Ljuslyktor

Har prövat ännu ett sätt att återanvända glasburkar man vanligtvis lämnar till återvinningen. Jag sydde små påsar till dem. Tipset fick jag av min vän Petra. De blev så söta tycker jag.
Gör så här: Klipp till tyget och sy en kant upptill. Sy ihop sidan och nertill och sy snett över hörnen i botten. Påsen är klar. Till de här använde jag en gammal duk. Den var glest vävd och hade en fin kant med hålsöm. Sydde på ett band som dekoration.



Hade en annan duk som jag tänkte skulle passa fint också. Denna gång sydde jag en påse med rund botten.
Gör så här: Klipp till en rund bit i tyget. Klipp till en avlång bit och sy fast den på den runda tygbiten. Sy sist ihop långsidan. Klart!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar