VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

måndag 14 januari 2013

Nåldynor

I helgen har jag sytt nåldynor. Såg beskrivning på dessa i boken Garnnystan och tygtravar av Susanna Zacke och Sania Hedengren. Blev sugen på att testa och tycker de blev väldigt söta..



Gör så här: Klipp till två rundlar av tyget du valt. Sy ihop dem med rätsida mot rätsida och lämna en liten öppning. Vänd ut nåldynans utsida, fyll med vadd och sy ihop. Ta en lite tjockare tråd. Jag använde bomullsgarn. Sy stygn runt nåldynan och "dra" ihop den några gånger. Fäst tråden och sy dit en knapp i mitten.


Här har jag använt en bit av en gammal handduk....,.


Till denna dyna använde jag en gammal duk och jeanstyg. Knappen är en helt vanlig som jag klätt med jeanstyg.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar