VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

lördag 5 januari 2013

Virknålsfodral

För ett tag sen var min goda vän Petra på besök. Hon hade köpt några nya virknålar som låg i ett sött fodral.
Blev genast sugen på att sy ett till några av mina virknålar.


Jag letade fram en jeanstygbit och ett bomullstyg och satte igång. Började med att mäta på virknålarna hur stort fodralet behövde vara. Klippte till en bit i jeanstyget och en i bomullstyget. Lika stora. Sydde ihop dem, räta mot räta och lämnade en liten öppning. Vände arbetet ut och in och sydde någon mm. in på tyget runt kanterna. Klippte till två bitar i bomullstyget, lite mindre än fodralet. Också de lika stora. Sydde ihop dem på samma sätt som fodralet. Sydde ihop hålet och sydde dit det ovanpå insidan på fodralet. Sydde sen "kanaler" till virknålarna. En liten bit smalt sidenband fick bli knapphålsögla. Dekorerade med lite virkade blommor.




Sydde ett till lite senare.  Detta fick knappar som dekoration....
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar